Zeehond

Onze oudste kleinzoon keek naar de Dino nog zonder stekels, die ik aan het haken was en vroeg wat het werd. Ik vertelde hem dat het een dinosaurus werd. "Hummm", zei hij, "het lijkt meer een zeehond. Kan je die ook maken? " "Ik denk het wel, " antwoord ik.
Van onze jongste dochter had ik voor mijn verjaardag een aantal bollen acryl in verschillende kleuren gekregen. Onze kleinzoon duikt de grote tas in en vist er een bolletje grijs uit. "Dit is wel een goede kleur."
Ik ben het helemaal met hem eens. Die avond haakte ik een zeehond.




Alles wat groot is, maak ik ook graag klein. Dus maakte ik van grijze katoen ook nog een sleutelhanger.
De mijne lijkt op die van filantropie, alleen de onderste vinnen zijn echt anders. Ze zijn een tikkie groter. Ook mijn voorvinnen zijn anders. Ik denk een toer korter. Maar de overeenkomsten zijn zo groot, dat ik het patroon niet ga uitschrijven. 
Zeehond sleutelhanger van filantropie vinden jullie hier.
Veel plezier met haken.

Reacties

Populaire posts