Gehaakte bal met uitgeschreven patroon

Een poosje terug heb ik kleine kattenballetjes gehaakt voor mijn zus. Met allerlei soorten katoen, die ik van haar had gekregen. Dit waren leuke kleine balletjes. Onze kleindochter vindt ze ook erg leuk, maar deze waren bedoeld voor de dierenarts als bedankje, dus mocht ze ze niet houden.

Op internet staan wel wat gehaakte ballen, maar die worden zo vreselijk groot, dat ik er eigenlijk nooit aan ben begonnen. Ik ben immers meer van het gepriegel. Daarom maak ik graag sleutelhangers. Maar met hoekjes vond ik die ook best lastig. Misschien dat ik toch nog wel een keer één bal ga maken in de African Flower stijl, want die zien er erg mooi uit.

Ik wilde wel iets wat daar op lijkt maar dan veel kleiner. Ook wilde ik er een in vasten, zodat de vulling er goed in zou blijven zitten. En hier is dan mijn versie van een gehaakte bal. 20 zeshoeken en 10 vijfhoeken. Hij is echt mooi rond geworden en niet zo groot, ongeveer 15 cm.






Reacties

Populaire posts