Kerstboompje met lichtjes

Vorig jaar heb ik een kerstboompje gehaakt.
Deze kan alleen staan als ik er een hoge vaas onder zet.

Ik wilde er graag nog een maken.
Het is deze geworden. Maar dan zonder de vaas eronder. 😄


Deze is wel een stuk kleiner geworden dan ik eigenlijk wilde.

Ik heb voor deze boom anderhalve bol Scarfie van de Action gebruikt.

Het patroon is in basis gelijk aan
Ilona's kerstboom regelmatig wordt alleen de achterste haaksteek gehaakt om later blaadjes te kunnen aan haken.
Ik heb op nest met ringen gekocht en deze op de juiste plekken meegemaakt.


Hierdoor krijgt het boompje meer stevigheid.
Nadat het hele boompje gehaakt is heb ik er 12 ledlampjes doorgestoken op batterijen
Ik moest een oplossing vinden voor het batterijen doosje. Hiervoor heb ik zakje gehaakt.
Als standaard gebruik ik een bierflesje gevuld met water en een kaars erop.
Als eerste het batterijendoosje in het zakje om de kaars gehangen.
Tenslotte het boompje los op de kaars gezet.
Ik heb er nog houten versierselen op , op vast genaaid, gekocht bij de Action. Ik zoek nog zilveren of rode kralen als kerstballen. Pas dan is boom echt klaar.


Het is een leuk boompje geworden, maar volgende maand laat ik toch de grote 🌲 van de zolder halen.

Mocht je klein behuisd zijn en toch een kerstboompje in je kamer willen, is het een leuk alternatief.

Ik denk dat mijn oma er vroeger heel blij mee zou zijn geweest.





Reacties

Populaire posts