Sokken haken voor de kleinkinderen

Als onze kleinkinderen hier spelen doen ze dat graag zonder schoenen. Alleen thuis hebben ze vloerverwarming. Wij hebben dat niet, dus krijgen die kleintjes koude voeten. Omdat ik niet goed ben in het haken van sokken, wilde ik eerst oefenen met goedkope wol. Ik weet wel dat de kwaliteit minder is en dat je dat merkt bij het haken en bij het dragen... Maar als het niet lukt is het ook vervelend.
Bij de Action zag ik Softy Merino wol en van deze wol heb ik een paar bolletjes meegenomen.
Op internet verschillende patronen bekeken en tenslotte op uitgekomen bij https://eyeloveknots.com
De verhoudingen kloppen niet met dit garen, dus dat is puzzelen.
Je krijgt schattige kleine sokjes als je volgens patroon haakt.
De pop zal er blij mee zijn.
Maar het was de bedoeling om wat grotere te maken. Gelukkig staan er veel maten op de site en krijg je zo goed inzicht, hoe ze moeten gaan worden.
Ik heb er nog een boordje aan gehaakt. Dat vind ik mooier.
Het volgende probleem is het uitglijden. Ik heb een flesje antislip spul gekocht.
Behoorlijk aan de prijs. Het lukte me niet netjes helaas. Ik heb het spul uitgesmeerd aan de onderkant, omdat er ineens te veel uit het flesje kwam. Bij het tweede paar lukte het iets beter.
Er moet een betere oplossing zijn. 😀👵🏻
De sokjes liggen te drogen. Ik hoop maar dat het werkt.
Wie heeft een betere oplossing?
Ik hoor het graag.



Reacties

Populaire posts