poppenkleding 4

En er is weer een setje klaar. Dit broekpak is super wijd. Ik hen gekozen voor lichtblauw ipv mint. Het jasje is paarsblauw net als de sokjes. Ik heb weer een gekozen voor Soft van Zeeman. 
Dat komt natuurlijk, omdat ik dat in huis heb. In deze tijd met corona wil ik ook zo min mogelijk winkelen.
de sokjes was een heel gepriegel om die in het rond te breien. Omdat ze afgleden heb ik een stukje hoedenelastiek in het boordje geregen. Nog even iets naar binnen wegwerken, want ik kan het zien zitten op de foto. 
😉 De pop vindt het gelukkig niet erg.

Het knoopje is een bijzonder exemplaar. Het stamt uit de vorige eeuw en is gebruikt door mijn moeder op een pakje van mijn zus. 
Vroeger gingen alle knopen van oude kleding in een knopendoos. Als kind vond ik de dozen erg interessant en speelde er graag mee. Daarom was ik blij dat ik degene was die er zelf 3 mocht ontvangen uit de erfenissen.
Tegenwoordig koop je hobbyknopen bij de Action of bij boekenvoordeel. 
Maar knoopjes blijven interessant voor kinderen.

Ook dit setje is weer te koop. De opbrengst gaat nog steeds naar de Fillipijnen. Neem contact met me op via het contactformulier of ga naar mijn webshop.




Reacties

Populaire posts