poppenkleertjes 1


In mijn doos met dunne wol, vond ik al gauw licht blauwe, gele en witte wol. Ik ben gelijk aan de slag gegaan. Wat is dit een leuk setje. 
Het truitje past perfect. 
De overgooier is simpel te breien. Met 4 steken recht, 4 averrecht blokpatroon. 
De rugzak lijkt op mijn mini rugzakje-sleutelhanger. Alleen zitten de schouderbanden net iets anders vast.


Het petje maakt het setje af.

De legging heb ik zelf bedacht. 
Het patroon zal vast ook wel in een poppenbreiboekje hebben gestaan.

Patroon
Rondbreien. 
46 steken opzetten
2cm boordsteek 
4 steken meerderen in volgende toer. 
Verder rechtbreien (is tricot)
Tot 7cm lang. 
2 st afkanten, 23 st breien, 2st afkanten, 23 st breien. Eerste 23 st wegzetten en de anderen verdelen over 3 pennen. Verder breien voor het eerste beentje 6cm, nu in boordsteek verder reien (1r,1a) en de laatste 2 st samen breien (22st)
Brei tot het boord 1cm lang is (3t). Afkanten. 
2e been netzo breien. 

Reacties

Populaire posts