Haar-elastiekje met zonnebloem

Ik had altijd kort haar. In de corona tijd waren de kappers dicht. Inmiddels is mijn haar zo lang dat ik een staartje in kan. 
Maar alleen een elastiekje vind ik saai.
Daarom ben ik versierde elastiekjes aan het maken.

Nodig
Restje: Bruin en geel katoen, elastiekje, evt vulling
Patroon: binnen cirkel. Met bruin
1. 6 vasten in magische ring
2. 2v in elke v (12v)
3. 1v, 2v, herh. (18v)
4. 2x1v, 2v, herh (24v)
Eindig met halve v. Laat een lange draad hangen.
Haak nog een cirkel, draad afhechten. 
Ga nu verder met geel en haak in de achterste lussen.
3 losse, ☆in de volgende vaste dubbel stokje, 2l, dubbel stokje, 3 lossen, 1vaste in de volgende v, 3losse # 12x herhalen vanaf ☆. Eindig met halve in de eerste losse.
Afwerking:
Draai het bloemetje om, leg de eerste cirkel op de andere cirkel en naai de eerste 12 steken aan elkaar. Leg nu het elastiekje ertussen. En naai nog 6 steken vast. Doe er nu een klein beetje vulling erin en naai de rest dicht. Draad afhechten. 

Reacties

Populaire posts