Lieve beertjes haken


Mijn dochter vond de wol ook leuk. En kocht voor mij ook nog wit en zwart met witte pluisjes wol. Nu kan ik nog meer beertjes haken.
Zoveel dat ze eind november een uitdeler kunnen zijn op de verjaardag van onze kleindochter. 
Ik ga mijn best doen, maar ik ga ze niet achter elkaar haken. Dat is het niet zo leuk meer. Gewoon af en toe eentje. Er is nog tijd genoeg.


Dit is het garen, dat ik nu nog over heb.
Ik heb al twee bolletjes bruin verbruikt.
Het zwarte garen is veel dikker en verwerkt daardoor veel moeilijker. Het lukt me niet om daar een kleine beer van te maken.
Het moet maar wat anders worden.

Beertjes haken is best lastig met pluisjes garen. Het is moeilijk om de juiste steken te houden, om de toeren te tellen, dus worden de beertjes steeds een beetje anders. En dat is nou ook gelijk het leukste. 😉

Geef ze ook eens andere ogen: veiligheidsogen met andere kleuren, groter of kleiner. Voor kleinere kinderen geborduurde oogjes in allerlei kleuren.
Of gebruik mooie knopen.
Ook met het neusje kun je variatie aanbrengen: verschillende kleuren borduurgaren of veiligheidsneusjes.

Uit 2 bolletjes pluis kan ik 5 beertjes haken. En met kleine gehaakte kleding aan zijn ze nog leuker.


Een volgende keer meer beren.


Reacties

Populaire posts