kattenballetjes


Een nieuwe kat in de familie vraagt om een kattenspeeltje, om mee te nemen als je nieuwe aanwinst gaat bewonderen.

Ik weet ook een dierenarts, die het leuk vindt om mijn balletjes uit te delen.

Dus als ik tijd heb en maar een klein klusje wil doen, haak ik even een balletje.
En voor ik weet is er weer een vaasje vol. 

Wij hadden de katten van onze zoon en schoondochter op visite, toen zij kijkers voor hun huis hadden.  Hoewel ze zich redelijk op hun gemak voelden, hadden ze geen zin om te spelen.

Nodig:
Restjes katoen 
Balletje, rammelkraal of iets anders wat gevuld kan worden (verrassings-ei)
Vulling, fiberfill of oude pantykousjes
Haaknaald 2,5

Patroon:
1. 6v in MR
2. Meerderen in elke steek (12)
3. 1v, meerderen. 6x (18)
4. 2v, meerderen. 6x (24)
5. 24 v.
6. 24 v.

2x haken de twee helften aan elkaar naaien. Op tijd de rammelkraal erin en wat vullen. Als er nog een kleine opening over is stevig afvullen. 

Variaties:
Gebruik je een ei, kun je meerderen tot 30 st en daarna 3 toeren met 30v haken. De bal wordt dan een maatje groter. Of  een toer 7 haken en er een rugby bal van maken.


Reacties

Populaire posts