kersttruitje met beertje

Nadat ik het doosje had uitgepakt, ben ik gelijk aan het werk gegaan. Het truitje wordt van boven naar beneden gebreid op 4 pennen.
De wol is lekker zacht. En de korte bamboo pennen zijn glad en breien heerlijk. 
Breien op 4 pennen vereist wat oefening, maar als je het eenmaal kan breit het zo weg.
De mouwsteken heb ik niet op een draadje, maar op een speld gezet. Een speld of speciale breispeld is makkelijker als je de mouwen gaat breien. 
Het mazen moet ik nog een keertje oefenen. Ik had niet begrepen dat ik het boordje mee moest tellen, dus kwam ik te hoog uit.
Wat ook raar is dat het patroon hogere hokjes heeft en daardoor langer is en minder breed.
Mijn gemaasde beer is een dikkertje, maar zo staat hij ook op het doosje. 
Teddy heeft de trui aangepast en ook al zijn de mouwen veel te lang, wil hij hem graag aanhouden.
Ik hoop dat de pakketjes nog in de winkel komen, want het is erg leuk om te maken.

Reacties

Populaire posts