Oma van Peppa Pig

Vandaag de laatste hand gelegd aan oma Big. 
Ik had nog een apart restje roze. Ik hoop dat kleindochter dat kan waarderen. Oma kan gemaakt worden volgens het patroon van mama Big. patroon mama Big
Het hoedje heb ik hieronder uitgeschreven.

Ik heb deze keer wat wijzigingen in de jurk en benen toegepast.

Materiaal:
Geel, 3 kleuren Roze, zwart katoen. 
Veiligheidsogen 
Wit vilt
Borduurnaald
Haaknaald
Schaar 

Patroon hoedje:
Met geel
MR met 6 vasten
Meerderen in elke steek (12 vasten)
12 vasten
2 vasten, 1meerderen, herh (16 v)
16 vasten
Verder met roze, zelfde kleur vd jurk
3 vasten, 1 meerderen herh (20v)
20 vasten
Verder met geel
2vasten in elke vaste. (40v)
40v
40v
Wil je een bredere rand haak je een toer meer.

Jurkje
Binnendeel in de laatste 2 toeren meerderen. Haak de voorlaatste in de buitenste steken. Tot 30 steken.
Buiten deel regelmatig meerderen tot 30 steken om de toer meerderen.
het jurkje is zo rechter.

De benen heb ik dit keer gehaakt met de roemeense koord steek over 3 steken.
Ze worden zo steviger. Voor de schoentjes 1 steek meerderen. En 3 toeren met zwart haken.

Veel plezier met haken en ik zou het leuk vinden om de resultaten te zien.

Reacties

Populaire posts