Snorlax Pokémon

Kom ik tijdens mijn wandelrondje onze kleinzonen, spelend met een vriendje,  tegen in het park. "Oma" roept de jongste en rent naar me toe. Dat is altijd zo hartverwarmend 😀👵.
De oudste en vriendje komen er achteraan en ik zie ze samen smoezen.
Als we in het gras zitten zegt de oudste kleinzoon tegen het vriendje: 
"Vraag het dan!" 
En dan komt het hoge woord eruit. "Kunt u voor mij ook een pokemon maken?"
Ik denk het wel. De keuze is moeilijk.  De hele stapel pokemon kaarten wordt doorgenomen.  Eevee, nee Wailmor , nee Snorlax. 
"Wanneer is hij af?"vraagt het vriendje  
"Als je de goede kleur heb, is hij volgende week af."

Dat blijkt een probleem. Ik heb de goede kleur niet meer. Volgens mij is Snorlax donker petrol, niet blauw. 
Van donker blauw heb ik maar 1 bolletje. 
Ik besluit een kleine te haken.
Geen van de beschikbare patronen vind ik erg mooi, dus ga ik het zelf proberen.

nodig:
  • Blauw
  • Wit
  • Gebroken wit
  • Restje zwart
  • Haaknaald no 2
  • Schaar
  • Naald
  • Vulling

Het patroon komt in de volgende blog

Reacties

Populaire posts