octopus


2 jaar heeft Octo op de kast gezeten met maar 1 tentakel. En iedereen weet een octopus heeft er 8.

En bij het opruimen zag ik, dat ik van vergelijkbare klasse wol in twee kleuren roze en grijs nog 4 bolletjes had. 

Bij het haken van tentakels 2 wist ook weer waarom de octopus zat te wachten op de kast... ik wilde hem vullen met oude panty's... En die heb ik niet meer. 

Patroon tentakel
1. 68 lossen met grijs. 1 keerlosse
2. 68 vasten, 2 lossen
3. 6 halve stokjes, in de volgende steek (cluster)5 stokjes samenhaken (1x doorhalen) , herhalen 7x , 1 half stokje, 2 vasten, 1 keerlosse (52 v) de rest blijft onbedekt.
4. Vasten, 2 keer lossen.
5. 8 halve stokjes, 1cluster, 6 halve stokjes, *  1 cluster, 6 halve stokjes * 6x herhalen, haak de volgende cluster op de tweede steek van de vasten van de eerste toer. 6 halve stokjes, cluster, 3 halve stokjes. 1 keer losse. 
6. Vasten terug. Draad afhechten

7. Begin met roze aan de smalle Onderkant en haak in de achterste lus vasten (68v) 2 keer losse.
8. 20 Halve Dubbelstokjes, 20 stokjes, 20 halve stokjes, 8 vasten, 1 keer losse.
9.vasten terug 
10 als 8.
11 als 9.
Hecht af.

Vouw dubbel en naai de tentakel met grijs vast van onder naar boven en vul het smalle gedeelte gelijk op.


Naai nu eerst de 5 buitenste tentakels vast. En daarna in een driehoek de 3 grijze binnenste tentakels. En naai met roze de 3 tentakels binnenin vast. 
Het hoofd is nu helemaal gesloten. 

Lukt het je niet op zonder patroon een hoofdje te haken? Neem dan gerust contact met me op. Maak ik alsnog een patroon voor je. 

Materiaal
2 bolletjes licht roze
1 bolletjes donker roze
2 bolletje grijs
2 veiligheidsogen
Draadje zwart voor de mond 
Vulling

Grootte:
Lengte hoofd: 12 cm
Breedte hoofd: 8 cm
Lengte tentakel: 32 cm
Gewicht: ruim 200 gr



Reacties

Populaire posts