Pannenonderzetter

Toen wij trouwden meer dan 40 jaar geleden, kregen we van een oudere vrouw van onze kerk 2 pannenonderzetters.
Het patroon komt uit een oud 3 Suisses boek.
Inmiddels ben ik zelf een oudere vrouw en ik heb de onderzetters nog steeds.
De kleuren waren bruin en groen.
1 ligt nu in de caravan en de andere is in de was. Het fijne van gehaakte onderzetters is dat ze ook als pannenlap gebruikt kunnen worden. 

Thuis gebruik ik meestal kurk. Maar die zijn zo vies geworden en kunnen niet in de was. Een tijdje terug heb ik het patroon proberen na te haken en koos voor wit en blauw.
Geen verstandige keuze, want ook deze moet in de was.
Dus heb ik nieuwe nodig.
Het 3 Suisse boek is bijna vergaan, maar wij hebben internet. 😀


Ik heb nog 2 bollen grijs, 1 rood, 1 blauw en 1groen van Esra van Zeeman.
100% katoen. Dus dat is goed. Het garen is ook wat dikker.

Aan de slag.





Reacties

Populaire posts