Raketijsje

Onze kleindochter speelt graag winkeltje. 
Nu ben ik voor haar een ijswinkeltje aan het haken.
Met heel veel ijsjes om te 'verkopen'.
Nu ben ik ijsjes op een stokje aan het haken. Ik haak eerst grote ijsjes en als toetje weer een mini ijsje als sleutelhanger.


Het linkerijsje is gemaakt vanuit mijn restendoos. Het ijsje is ongeveer 15 cm lang en 2 tot 6 cm max breed. Je kunt het stokje natuurlijk korter maken, maar zo'n lang stokje houd je makkelijk vast. 
Ik haak het stokje nog langer, tot zeker op de helft van het ijsje en stop er een oud kleurpotlood in. 
Toer 1 t/m 8 volgens patroon.
Toer 9 alleen de achterste lussen en Toer 10 tot de lengte van het stuk potlood beide lussen. Bovenkant sluiten.  
Vul het ijsje losjes, doe het stokje erin, verder vullen rondom het stokje. Onderzijde dichtnaaien.

Het tweede ijsje heb ik gehaakt met Esra van zeeman. In het kleine pakketje zitten precies de kleuren, die je nodig hebt om een raket te haken. En de andere mini's vinden wel een andere bestemming.

Reacties

Populaire posts