kerststal

Gezegend kerstfeest allemaal.

Zes jaar geleden maakte ik deze kerststal voor onze oudste kleinzoon om het kerstverhaal te kunnen uitspelen. 
Het was een heel project, maar zoals u kunt zien: het is niet helemaal af. 🤔
Elk jaar komt het stalletje weer te voorschijn. Ik zet het meestal op de logeerkamer. En steevast komt onze oudste kleinzoon naar beneden.
"Oma er is nog steeds maar 1 schaap en 1 herder. En er moet ook nog een kameel bij en een ezel en een os..."
Mijn dochter zei:"Mam, je moet er een boekje van maken."
Maar dat hoeft niet meer, want intussen zijn er meerdere boekjes op de markt.
In 2016 publiceerde Christel Krukkert haar boekje. 






Natuurlijk zijn mijn poppetjes anders, maar haakwerk lijkt altijd op elkaar. 

Ook is er een gebreide kerststal.


Dit boekje heb ik zeven jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen. En is de inspiratiebron geweest voor mijn gehaakte stal.

De stal en de poppetjes zijn nog steeds in goede staat. Ze staan weer gezellig op de logeerkamer. 
Morgen post ik de andere foto's. 

Reacties

Populaire posts