Lappendoekje zebra in blauw

Onze jongste dochter komt binnen als ik net de laatste hand leg aan het speenkoord blauwe zebra. "Leuk dingetje mam", zegt ze. "zelfbedacht?" "Deze keer niet, zelfs geen variatie op iets wat ik op pinterest heb gezien. Een grote inspiratiebron voor alle haaksters.
Ik laat haar het boekje zien. "Wat een leuke patroontjes", zegt ze. "Ga je ook het lappendier maken?"
Dat was ik eigenlijk niet van plan, maar ze overtuigt me en zegt dat ze echt leuk zijn en dat kinderen er ook van houden.
Ik heb nog genoeg katoen garen, dus waarom niet, dan heb ik een complete set gehaakt en dat is ook leuk.

Een lapje haken is echt veel werk. Hoewel ik al eerder een Nijntje op een lapje had gezet, was deze zebra veel meer werk. Het heeft me bijna drie dagen werk opgeleverd.
Misschien komt het, omdat dit wel een heel groot exemplaar is. Natuurlijk maakte ik weer 'foutjes'. Ik had de tweede toer blauw al netjes afgehecht, Toen ik het patroon weer bekeek en me realisserde, dat er om de rij stokjes gewisseld werd van kleur. Ik besloot vanwegen het afhechten, dat ik dan een unieke zebra-lappenpop maakte met brede strepen. Geen één zebra is immers gelijk.😆

De doorsnede is 52 cm. De zebra weegt  bijna 140 gram.

Zo bij elkaar kun je het verschil in grootte goed zien. De speenclip is 22 cm vanaf de clip gemeten.

De roze set is nu niet compleet. Daar zit geen lappenpop bij. Als ik die ga maken wordt het een kleinere. Ik vind een grote leuk, maar ik denk toch dat kleine kinderen liever een kleinere willen.
Die staat niet in het boekje, dus mag ik lekker zelf aan de slag.

Reacties

Populaire posts