Zustertjes met rode kruis uniform

Op 2 augustus publiceerde ik mijn sleutelhanger rode kruis zuster. Ze noemen ze ook wel gelukspoppetjes. 
Ik heb me er vermaakt tijdens het haken. 
Ik heb ze veranderd en armen en haren gegeven. Als je ze beentjes geeft worden het bungels, dat heb ik nu achterwegen gelaten. De sliertjes kun je korter knippen en daardoor zijn ze makkelijker om aan fietssleutel te hangen.

Patroon arm:
Met huidskleur 
Mr 4 vasten.
4 vasten
Draad door de vier steken halen losjes aantrekken, afhechten de de draad door het midden naar buiten steken en afknippen.
Hecht met wit aan. Maak tegenover de steek waar je begonnen bent nog een lus en haak samen.
Haak met dubbele draad 6 lossen.
Draad afknippen en met het uiteinde vastnaaien.
Maak nog een arm op de zelfde wijze.
Steek de draden van de uiteinden van de armen door een zelfde gaatje ergens op het lijfje naar buiten en maak een knoopje.

Haren
Maak op verschillende manieren draadjes rond het mutjes vast.
Kijk voor inspiratie naar mijn verpleegstertjes.
Al de poppetjes zal ik ook op instagram zetten je vindt ze op: @juul.haakt





Reacties

Populaire posts