Dennenappels haken


Ik ben al een tijdje allerlei soorten dennenappels aan het haken.
De met krokodillen steek werden nogal groot en toen zag ik een plaatje op pinterest van een leuk klein exemplaar. Ik vond het na wat zoeken een video patroon en wil het mijn medehaaksters graag doorgeven. 

Er bleek een filmpje bij te horen. patroon dennenappels

Ik houd niet van filmpjes na haken.
Ik heb liever een patroon. Dus heb ik zelf wat zitten prutsen.




  1. Mr 6 vasten. Haak in de achterste lussen. 
  2. Meerder, 12 vasten. 
  3. 2 vasten meerder (4x)(16v) 
  4. 2 vasten meerder 5x ,1v (21v)
  5. 21 v
  6. 2 vasten, minder, (16v)
  7. 16v
  8. 16v (vullen) 
  9. 2 vasten, minder doorgaan tot het eind.
Blaadjes haken 2lossen, 2stokjes, 2lossen in dezelfde steek, hv,hv herhalen. Na 6 blaadjes ipv 2x hv een steek overslaan en dan halve v.
Af en toe een steek extra over zodat de blaadjes elkaar overlappen. 
 
In het filmpje is het duidelijker te zien. Ik haak immers op mijn gevoel.😀





Reacties

Populaire posts