Het camping gevoel

Terwijl de wind om het huis raast, haak ik een camping. Lekker warm binnen.
En vandaag zijn de tentjes af. 

Het was wel wat geklungel met de rietjes en de warme lijm, maar het is gelukt.
Ik ben dan zo lekker aan het handwerken en knutselen, dat ik vergeet tijdens het proces foto's te maken. 


De rietjes zijn tegenwoordig van papier. Ik heb er met een mesje eerst een sneetje in gemaakt en dan omgebogen. Het rietje voor de nok kan dan in de holte worden geplakt.
Ook voor de snijkanten heb ik rietjes gebruikt. Papier is verrassend sterk. 
Voor en achter koos ik voor een houten prikker. En plakte deze aan het rietje. Een kleine inkeping om het rietje te positioneren en dan lijmen. Ook mijn vingers zaten onder en dat is met warme lijm nog minder prettig dan gewone hobbylijm. Ik denk dat ik seconden lijm  maar links laat liggen. 😀
Het grondzeil aan de voorkant naai ik aan het frame vast, nadat ik het frame er heb ingeschoven. 
Bij de roze tent heb ik het haakwerk er meer opgetrokken en dan zie je het stokje niet.

Het groene tentje haakte ik zonder patroon. Voor dat frame heb ik alleen satéprikkers gebruikt. De puntjes van de stokjes heb ik boven op het frame geplaatst, alsof er tentstokken in zouden staan. 
Tot mijn grote verrassing zitten ze er nog steeds, ook al heeft het jonge volkje er al mee gespeeld. 
Alle playmobil poppetjes zijn naar bed. Er heerst grote rust op de camping. 


Reacties

Populaire posts